RYBY SMAŻONE

Dania dostępne również na wynos (bez dowozu)!
dorsz_smazony
zdjęcie przykładowe

Dorsz atlantycki

filet smażony • 100 g

Popularna ryba atlantycka od lat króluje na polskich stołach i trudno się temu dziwić, bowiem nie brakuje jej ani wartości odżywczych ani walorów smakowych. Kruche, białe mięso dorsza świetnie smakuje zarówno pieczone, jak i smażone czy grillowane. Stanowi ponadto cenne źródło witamin, minerałów i zdrowych tłuszczów!

miruna-smażona
zdjęcie przykładowe

Miruna

filet smażony • 100 g

Miruna należy do ryb dorszokształtnych występujących w Oceanie Spokojnym. Popularność tej ryby wzrasta zarówno w całej Europie, jak i w Polsce. Mięso miruny charakteryzuje się białą barwą, kruchością, delikatnością oraz wyjątkowym smakiem.

miruna_w_ciescie
zdjęcie przykładowe

Miruna

filet smażony w cieście • 100 g

Miruna należy do ryb dorszokształtnych występujących w Oceanie Spokojnym. Popularność tej ryby wzrasta zarówno w całej Europie, jak i w Polsce. Mięso miruny charakteryzuje się białą barwą, kruchością, delikatnością oraz wyjątkowym smakiem.

losos_smazony
zdjęcie przykładowe

Łosoś

filet smażony • 100 g

Te tłuste ryby są ponadto prawdziwymi bombami witamin, minerałów i zdrowych kwasów tłuszczowych. Pozytywnie wpływają na nasz wzrok, skórę i kości, koją nerwy oraz zapobiegają powstawaniu zmarszczek. Spożywanie łososia jest zalecane również cukrzykom. Dla zdrowia i urody – jedzmy łososia, ile się da!

pstrag_smazony
zdjęcie przykładowe

Pstrąg

smażony • 100 g

Ideał! Pieczony w całości, faszerowany, grillowany, wędzony lub panierowany – w każdej postaci pstrąg jest jedną z najsmaczniejszych ryb słodkowodnych. Spokrewniony z łososiem, doceniany przez najznamienitszych smakoszy, zachwyca delikatnym smakiem, który znakomicie komponuje się z wyrazistymi ziołami i przyprawami.

dorada-smazona
zdjęcie przykładowe

DORADA

smażona • 100 g

Dorada charakteryzuje się białą barwą i małą ilością ości. Mięso dorady to dobre źródło pełnowartościowego białka, witamin z grupy B, głównie witaminy B12, żelaza, witaminy D oraz fosforu. Ponadto w doradzie znajdziemy sporo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

morszczuk_smazony
zdjęcie przykładowe

Morszczuk

filet smażony • 100 g

Morszczuk to jedna z najbardziej popularnych ryb w polskiej kuchni. Jego mięso jest kruche i delikatne o barwie białej lub jasnoróżowej. Morszczuk jest chudy i lekkostrawny. Rybę można nabyć w postaci filetów, które przygotowuje się na wiele sposobów. Zaletami żywieniowymi morszczuka jest bogactwo kwasu foliowego, witamin oraz soli mineralnych.

halibut_smazony_stek
zdjęcie przykładowe

Halibut

stek smażony • 100 g

Bliski kuzyn flądry, zamieszkujący głębiny oceanów, to nie tylko pyszny kąsek, lecz również bogate źródło witaminy A. Jego białe, tłuste mięso uchodzi za jedno z najzdrowszych. Soczyste, delikatne i smaczne, znakomicie nadaje się do duszenia, pieczenia a także grillowania.

halibut-smazony-filet
zdjęcie przykładowe

Halibut

filet smażony • 100 g

Bliski kuzyn flądry, zamieszkujący głębiny oceanów, to nie tylko pyszny kąsek, lecz również bogate źródło witaminy A. Jego białe, tłuste mięso uchodzi za jedno z najzdrowszych. Soczyste, delikatne i smaczne, znakomicie nadaje się do duszenia, pieczenia a także grillowania.

sandacz_smazony-filet
zdjęcie przykładowe

SANDACZ

filet smażony • 100 g

Sandacz ma białe, delikatne mięso. Jest rybą chudą, o niskiej zawartości tłuszczu ogółem, posiada korzystny profil kwasów tłuszczowych. Dodatkowo w sandaczu znajdziemy znaczne ilości selenu, witaminy D oraz witaminy B12, które mają dobroczynny wpływ na organizm.

okon_nilowy_smazony
zdjęcie przykładowe

OKOŃ NILOWY

smażony • 100 g

Dorasta do 200 cm i 200 kg masy ciała. Należy do grupy największych ryb słodkowodnych. Uważany za rybę bardzo wartościową i zdrową, chętnie spożywaną na całym świecie.
Stanowi źródło kwasu tłuszczowego omega-3. Jest bardzo mięsisty, o zwartej strukturze. Ma jasne, delikatne mięso, praktycznie bez ości

karp_smazony
zdjęcie przykładowe

KARP

płat smażony • 100 g

Średnia zawartość tłuszczu (ok. 130 g/100 g) jest niższa, niż w przypadku tłustych ryb morskich. Karp dostarcza około 18 gramów białka na 100 gramów. Średnia zawartość kwasów Omega-3 jest niższa, niż w przypadku tłustych ryb morskich. Zawarta w karpiu witamina A odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku. Witamina D w połączeniu z wapniem wzmacnia kości, jednocześnie przeciwdziałając osteoporozie. Witaminy z grupy B mają liczne właściwości zdrowotne, w tym obniżają ciśnienie krwi, wspomagają regenerację układu nerwowego i skóry, a także przeciwdziałają anemii. Potas pełni ważną rolę w przewodzeniu impulsów nerwowych, a fosfor uczestniczy w syntezie nici DNA. Mięso karpia zawiera też selen, cynk, żelazo, siarkę i magnez.

Porcja 220 g mięsa karpia pokrywa dziennie zapotrzebowanie osoby dorosłej na białko i witaminy.

krewetki_w_tempurze
zdjęcie przykładowe

KREWETKI W TEMPURZE

porcja

Krewetka może pochwalić się delikatnym w smaku, jędrnym i soczystym mięsem, a przy tym niską zawartością tłuszczu. Idealnie nadaje się do gotowania, duszenia, smażenia, czy grillowania. Krewetka to produkt dla osób, które chcą przygotować danie wykorzystując jej wszystkie wartości, gdyż w pancerzu i głowie znajduje się najwięcej walorów smakowych i odżywczych. Właśnie w takiej wersji są najbardziej cenione przez smakoszy na całym świecie. Krewetki są niskokaloryczne. Są bogatym źródłem pełnowartościowego białka, witamin z grupy B - B12, B3, składników mineralnych takich jak miedź, wapń, magnez, cynk, jod, selen i fluor.

krewetki_na_maselku
zdjęcie przykładowe

krewetki na masełku

porcja

Krewetka może pochwalić się delikatnym w smaku, jędrnym i soczystym mięsem, a przy tym niską zawartością tłuszczu. Idealnie nadaje się do gotowania, duszenia, smażenia, czy grillowania. Krewetka to produkt dla osób, które chcą przygotować danie wykorzystując jej wszystkie wartości, gdyż w pancerzu i głowie znajduje się najwięcej walorów smakowych i odżywczych. Właśnie w takiej wersji są najbardziej cenione przez smakoszy na całym świecie. Krewetki są niskokaloryczne. Są bogatym źródłem pełnowartościowego białka, witamin z grupy B - B12, B3, składników mineralnych takich jak miedź, wapń, magnez, cynk, jod, selen i fluor.

ryby grillowane

RYBY GRILLOWANE

zupa rybna

ZUPY

FRYTKI

DODATKI